作詞:Steve Diamond

作曲:Andrew Frampton

唱:Orianthi

翻譯:夕柳紅

 

According to you

據你所言

I'm stupid

我是個笨蛋

I'm useless

我是個沒用的傢伙

I can't do anything right

我什麼事都做不好

According to you

據你所說

I'm difficult

我很難搞

Hard to please

難以取悅

Forever changing my mind

想法永遠都捉模不定

 

I'm a mess in a dress

我看起來簡直是一團糟

Can't show up on time    Even if it would save my life

準時出現都做不到    即使是性命攸關的時候

According to you, according to you

根據你說的、全根據你說的

 

But according to him

但是在他眼中

I'm beautiful

我是個大美人

Incredible

讓他感到不可思議

He can't get me out of his head

我讓他難以忘懷

According to him

在他眼中

I'm funny

我很風趣

Irresistible

他難以抗拒地被吸引

Everything he ever wanted

我是他理想中的女孩

Everything is opposite

他說的每件事都跟你說的不同

I don't feel like stopping it

而我非常喜歡

So baby tell me what I got to lose

所以親愛的告訴我我因為你失去什麼?

He's into me for everything I'm not

他就是喜歡這樣有著各種缺點的我

According to you

就像你說的充滿缺點

 

According to you

據你所言

I'm boring

我是個無趣的傢伙

I'm moody

我喜怒無常

And you can't take me any place

我讓你不想帶出門丟臉

According to you

據你所說

I suck at telling jokes

我不該講笑話

cause I always give it away

因為我講的總是沒有笑點

 

I'm the girl with the worst attention span

我是個遲鈍的女生

You're the boy who puts up with that

你那個容忍我一切的男生

According to you, according to you

根據你說的、全根據你說的

 

But according to him

但是在他眼中

I'm beautiful

我是個大美人

Incredible

讓他感到不可思議

He can't get me out of his head

我讓他難以忘懷

According to him

在他眼中

I'm funny

我很風趣

Irresistible

他難以抗拒地被吸引

Everything he ever wanted

我是他理想中的女孩

Everything is opposite

他說的每件事都跟你說的不同

I don't feel like stopping it

而我非常喜歡

So baby tell me what I got to lose

所以親愛的告訴我我因為你失去多少?

He's into me for everything I'm not

他就是喜歡這樣有著各種缺點的我

According to you

就像你說的充滿缺點

 

I need to feel appreciated

我也是需要被稱讚的

Like I'm not hated, oh no

喔、像是「我沒有被討厭」

Why can't you see me through his eyes?

為什麼你就不能跟他一樣欣賞我?

It's too bad you're making me decide

真是不幸,是你讓我下定決心的

 

But according to me

但在我眼中

You're stupid

你才是個白癡

You're useless

你才是個沒用的傢伙

You can't do anything right

你什麼都做不好

 

But according to him

但是在他眼中

I'm beautiful

我是個大美人

Incredible

讓他感到不可思議

He can't get me out of his head

我讓他難以忘懷

According to him

在他眼中

I'm funny

我很風趣

Irresistible

他難以抗拒地被吸引

Everything he ever wanted

我是他理想中的女孩

Everything is opposite

他說的每件事都跟你說的不同

I don't feel like stopping it

而我非常喜歡

Babe I'll tell you what you got to lose

親愛的,我來告訴你你失去了什麼

He's into me for everything I'm not

他就是喜歡這樣有著各種缺點的我

According to you

就像你說的充滿缺點

 

According to you

就像你說的

I'm stupid

我很笨

I'm useless

我很沒用

I can't do anything right

我什麼都做不好

- - - - - -

每次唱的時候

都覺得最後一段適合帶著笑意

arrow
arrow

    透明 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()